Konferencja Sandplay Therapy w Berlinie - 21/22 pazdziernika 2016 - relacja cz. 2

Konferencja Sandplay Therapy w Berlinie -  21/22 pazdziernika 2016 - relacja cz. 2



Drugi dzień konferencji w Berlinie poświęconej Sandplay Therapy i analizie jungowskiej zapowiadał się równie interesująco co dwa poprzednie. 

Pierwszym bardzo ciekawym wystąpieniem była prelekcja analityczki jungowskiej i terapeutki Sandplay z Łotwy - Very Schcherbakowej. Wystąpienie było zatytułowane "Gaia - archetypowa energia Wielkiej Matki jako kontener dla terapii traumy." ("Gaia - Die archetypische Energie der Grossen Mutter als Schlussel zur Traumatherapie.") Autorka przedstawiła proces terapeutyczny 38-letniego mężczyzny o imieniu Ojars, który cierpiał na zaburzenia depresyjne oraz trudności w bliskich relacjach. Proces psychoanalizy z elementami Sandplay Therapy zaowocował powstaniem 22 obrazów. Znany grecki filozof i matematyk Archimedes powiedział: "Dajcie mi punkt podparcia a poruszę ziemię." (1) Podobnie jak starożytny uczony, Ojars także szukał takiego punktu podparcia w sobie. 




Ostatnim już wykładem konferencji była prelekcja Lorraine Dupont ze Schweitzer Gesellschaft für Sandspieltherapie. Wykład nosił tytuł "Mandala jako obraz świata i duszy" ("Das Mandala als Bild der Welt und der Seele") i dotyczył historii, znaczenia i jej symboliki.



Autorka omówiła wiele rodzajów mandali - m.in. zaprezentowała średniowieczne rozety kościelne, które w dawnych czasach ilustrowały treści Biblii dla niepiśmiennych uczestników mszy. Mówiła także o starożytnych obrazach mandali, które były w starożytnej Grecji labiryntami, o celtyckich - spiralach i indyjskich kwiatach lotosu. Mandala jest obecnie bardzo popularnym symbolem, obecnym we wzornictwie, kulturze i sztuce, reprodukowanym niemalże na skalę masową. Czy to moda czy potrzeba? - pyta analityczka. Żyjemy w czasach chaosu, braku drogowskazów, mitologii która mogłaby wskazywać kierunki i masywnego zanieczyszczenia środowiska a może nawet duszy - pyta ponownie Lorraine Dupont. Tworząc mandalę rozpoczynamy proces transformacji, porządkujemy wewnętrzny chaos, scalamy i integrujemy. Odnajdujemy drogę do centrum.



Na koniec konferencji odbyła się dyskusja dotycząca metody Terapii w Piaskownicy - jej historii, korzeni sięgających analizy jungowskiej i podwalin, które ustanowiła Dora Kalff. W dyskusji zabrał głos Prof. Aleksander von Gontard, Martin Kalff, Dr Ruth Noël-Hermann  oraz Vera Scerbakova. Moderotorem dyskusji była Maria Kendler - superwizor i prezes Szwajcarskiego Towarzystwa Terapii w Piaskownicy (SGSST). Nie zabrakło w ramach dyskusji podniesienia tematu ekonomizacji psychoterapii, która poruszyła i pobudziła do dyskusji zarówno słuchaczy, jak i prelegentów.


Konferencja zakończyła się wspólnym posiłkiem. Poza imponującym ładunkiem zaprezentowanej wiedzy i wymienionych doświadczeń, stanowiła inspirującą okazję do wielonarodowego spotkania psychoteraputów stosujących Terapię w Piaskownicy w ramach swojej praktyki klinicznej. 


Piśmiennictwo:

 KalffDora, Sandplay: A Psychotherapeutic Approach to the Psyche, Temenos Press, California, 2003

Komentarze

  1. Dziękuję panu za prawdziwe zaklęcia. Nazywam się Zara Matteo. To naprawdę niesamowite i nigdy w życiu nie doświadczyłem czegoś takiego. Zanim spotkałam pana, próbowałam wszystkich możliwych sposobów, aby sprowadzić męża z powrotem, ale zdałem sobie sprawę, że nic mi nie działa i że mój mąż bardzo mnie znienawidził. Myślałem, że nie ma nadziei na ponowne spotkanie z moim byłym mężem. Ale kiedy przeczytałem dobre recenzje o tym, jak DR WHITE pomaga innym, postanowiłem wysłać mu wiadomość przez WhatsApp: +17168691327. by spróbować i zrobiłem wszystko, co mi polecił, zaufałem mu i postępowałem zgodnie z jego instrukcjami, jak gwarantował mi w ciągu 48 godzin, i właśnie wtedy zadzwonił do mnie mój były. Sir, jesteśmy teraz szczęśliwsi niż kiedykolwiek. Wszystko wygląda idealnie i tak naturalnie! Dziękuję bardzo za autentyczne i niepodważalne zaklęcia. tutaj znowu jego e-mail:

    wightmagicmaster@gmail.com

    .com Możesz także Whatsapp go:
    +17168691327

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam na imię Elizabeth, wyszłam za mąż 8 lat temu bez dziecka, desperacko szukałam rozwiązania, a mój lekarz powiedział, że nie mogę zajść w ciążę, ale koleżanka skierowała mnie do rzucającego zaklęcia o nazwie DAWNACUNA i wyjaśniłam moje problemy jej i obiecała, że ​​za 14 dni wszystko będzie u mnie w porządku, dał mi kilka instrukcji, które zrobiłam doskonale, poszłam do szpitala na badanie i potwierdzili, że jestem w 1 tygodniu ciąży, a teraz mam piękny synek i właśnie mam kolejną ciążę, wszystko dzięki Tobie DAWNACUNA, skontaktuj się z nią w sprawie wszelkich rozwiązań,

    1) jeśli chcesz zwrócić swojego Ex kochanka.
    2) jeśli chcesz zaklęcia zajść w ciążę.
    3) jeśli chcesz zatrzymać poronienie.
    4) jeśli chcesz być przez kogoś kochany.
    5) zaklęcie leczące wszelkiego rodzaju choroby lub schorzenia.
    I inni.
    Jest najlepsza i bardzo prawdomówna. ( dawnacuna314@gmail.com ) . WhatsApp:
    +2348032246310

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kompleksy według Carla Gustawa Junga

Sandplay Therapy - Terapia w Piaskownicy, notatki twórczyni metody Dory Kalff

Dziecko rodzi się z głowie czyli o psychologicznych aspektach leczenia niepłodności